{{ vm.imageAlt }}

Voorwaarden VakantieXperts

Onder welke voorwaarden boek je bij VakantieXperts?

Wanneer je een boeking maakt bij VakantieXperts, ga je akkoord met de voorwaarden van VakantieXperts. Wij raden je aan deze voorwaarden goed door te nemen. De volgende voorwaarden zijn van toepassing op jouw boeking:

Wij zijn aangesloten bij de erkende brancheorganisaties ANVR en SGR.

Bedrijfsgegevens

VakantieXperts B.V.
Rekening nr: NL05RABO0159166101
BTW nr: 8155.52.713.B.01
KvK nr: 30211514

VakantieXperts B.V. is onderdeel van:
D-rt Groep B.V.
Postbus 503 - 2130 AM Hoofddorp
Planeetbaan 4
2132 HZ Hoofddorp
KvK nr: 60598425

Boekingskantoor
VakantieXperts is jouw boekingskantoor. Wij zijn jouw tussenpersoon en verlenen service door jou een passend reisadvies te geven, jouw boeking vast te leggen bij een reisorganisatie en/of andere dienstverlener(s) en het bieden van nazorg. In geval van een buitenlandse dienstverlener treden wij op als jouw reisorganisator.

Partners
Je gaat een reisovereenkomst aan met onze partner(s), waarin VakantieXperts optreedt als tussenpersoon. De betreffende reisorganisatie/dienstverlener is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reis. Zie ook de ANVR Reizigersvoorwaarden. De aanvullende voorwaarden van de betreffende dienstverlener zijn tevens van toepassing op jouw boeking.

Samengestelde reizen
Wanneer je een overeenkomst aangaat met losse reiscomponenten van verschillende leveranciers, wordt de prijs en de naam van deze dienstverleners per dienst vermeld. Vóór definitieve boeking worden de van toepassing zijnde voorwaarden van de betreffende dienstverlener(s) getoond. Wij dragen als tussenpersoon geen verantwoordelijkheid voor de aansluiting van de diverse reisonderdelen/diensten.

Eigen georganiseerde reizen
Wanneer wij op eigen naam reizen organiseren, treden wij op als jouw reisorganisator.

Aanbetaling
Afhankelijk van de voorwaarden van de dienstverlener en je vertrekdatum, zul je vóór definitieve reservering op deze website zien of je een aanbetaling moet doen of dat je de gehele reissom direct in één keer moet betalen.

Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij/zij annuleringskosten verschuldigd.

Buiten kantooruren
Annuleringen buiten openingstijden worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Privacy
Voor het boeken van een reis hebben wij jouw gegevens nodig. Deze worden echter met zorg behandeld. Jouw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Voor zover noodzakelijk in het kader van de uit te voeren diensten geven wij jouw gegevens door aan de dienstverlener(s). Wanneer je hier geen prijs op stelt, kun je dit aan ons doorgeven, maar zijn wij niet aansprakelijk indien die diensten niet of niet juist kunnen worden uitgevoerd, door het ontbreken van deze gegevens.

Calamiteitenfonds
Reisorganisaties/dienstverleners die zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds, vallen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per boeking.

Boekings- en servicekosten
Voor onze dienstverlening brengen wij een vast bedrag in rekening; voor het tot stand komen van een boeking berekenen wij boekingskosten en voor het verlenen van extra service, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een visum, berekenen wij servicekosten.

Verzekeringen
Wij raden je aan om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Wij verzorgen dit graag voor je. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Een reisverzekering is noodzakelijk omdat een ziektekostenverzekering over het algemeen niet voldoende dekking biedt. Bij sommige vakanties kan een aanvullende verzekering vereist worden. Bij je eigen zorgverzekeraar kun je een European Health Insurance Card aanvragen.

Gezondheid

Vaccinaties
Je dient zelf bij de daarvoor bevoegde instanties te informeren of vaccinaties voor jouw vakantiebestemming noodzakelijk zijn.

Gesloten gips
Wanneer je een lichaamsdeel in gesloten gips hebt, kun je over het algemeen alleen vliegen als je beschikt over een medische verklaring die maximaal 7 dagen voor de vlucht is uitgegeven. Deze verklaring is nodig omdat gips in de drukcabine moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Informeer naar de voorwaarden van je luchtvaartmaatschappij.

Zwangerschap
Informeer altijd bij de betreffende luchtvaart- of cruisemaatschappij wat de voorwaarden zijn voor reizen tijdens een zwangerschap. Vermeld hierbij of er complicaties zijn of sprake is van een meerling. Doktersverklaringen dienen over het algemeen actueel te zijn, houdt hier rekening mee wanneer je langere tijd op een vakantiebestemming verblijft.

Grensdocumenten
Bij het boeken van de reis ontvang je van ons algemeen advies over de benodigde grensdocumenten en visa. Je bent zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen met betrekking tot paspoorten en visumverplichting. Tevens ben je verantwoordelijk om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie ondertussen niet is gewijzigd. Ons advies is gericht op reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Indien je een andere of een meervoudige nationaliteit hebt, dan verwijzen wij je naar de autoriteiten van de betreffende bestemming.

Visum
Voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Verenigde Staten, Australië, China en Rusland heb je een visum nodig. Wij nemen dit graag voor je uit handen door voor jou een visum aan te vragen. Wanneer je zelf een visum aanvraagt, adviseren wij je dit tijdig te doen

Reisbescheiden
Uiterlijk 10 dagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden. Wanneer je 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden hebt ontvangen, dan dien je dit direct aan ons door te geven.

Vermeld belangrijke informatie
Wanneer jouw lichamelijke en/of geestelijke toestand kan leiden tot ongemak of een gevaar of risico is voor jezelf of andere reizigers (passagiers en/of bemanning) dan dien je deze informatie bij boeking te vermelden.

Flexibele prijzen
Reisorganisaties werken met flexibele prijzen. De reissom wordt niet meer voor een heel seizoen vastgelegd. Dit betekent dat de reissom per dag kan wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming en het aanbod (beschikbaarheid) dat een reisorganisatie op dat moment heeft.

Bagageregeling
Het meenemen van ruimbagage (koffers) op vakantie bij een vliegreis kan alleen tegen een toeslag. Luchtvaartmaatschappijen berekenen deze kosten apart aan hun passagiers en zijn dus niet in de totale reissom inbegrepen. Handbagage (rugzak, tas of kleine trolley) mag nog wel gratis mee het vliegtuig in onder bepaalde voorwaarden. De kosten en voorwaarden van ruimbagage en handbagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. 

Klachten
Wij doen er alles aan om jouw reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas anders dan verwacht. Is er tijdens jouw vakantie iets niet naar wens? Meld je ontevredenheid bij de receptie en reisleiding. Is er geen vertegenwoordiger op jouw vakantiebestemming of wordt de klacht volgens jou niet naar behoren opgelost? Bel dan direct vanaf je vakantiebestemming het noodnummer van de reisorganisatie en laat een klachtenrapport opstellen. Na terugkomst kun je binnen 2 maanden (bij een ANVR reisorganisatie) of 4 weken (bij overige dienstverleners) via ons een klacht indienen bij de reisorganisatie of dienstverlener. Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Wij verzoeken je dan vriendelijk contact met ons op te nemen. Wij stellen het zeer op prijs als je ons in de gelegenheid stelt om jouw onvrede weg te nemen of waar mogelijk is te verhelpen!

Rechten van vliegtuigpassagiers
EU-vervoerders hebben wettelijke verplichtingen richting hun passagiers bij annulering, instapweigering en langdurige vertraging. De luchtvaartmaatschappij zal je hierover informeren en dient aan deze verplichtingen te voldoen. Wanneer dit niet het geval is, dan kun je via onze partner EUclaim een claim indienen.

Algemene informatie

Ter voorbereiding op je reis

Reisdagen/vluchttijden
De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Zo kan jouw reis bijvoorbeeld op de eerste dag beginnen met vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met aankomst in Nederland om 08.00 uur. De vluchttijden en het vliegschema van luchtvaartmaatschappijen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. De vluchttijden die je tijdens boeking krijgt te zien, kunnen altijd later nog gewijzigd worden.

Transfer
In principe is de transfer (het vervoer op de vakantiebestemming van de luchthaven naar jouw vakantieverblijf en vice versa) bij zonvakanties inbegrepen, maar zelden bij stedentrips per vliegtuig. Wij vermelden - waar mogelijk - op onze website of deze transfer inbegrepen is. Op je boekingsbevestiging staat ook altijd vermeld of er wel of geen transfer bij jouw reis is inbegrepen. Als de transfer niet inbegrepen is, kunnen wij een huurauto of transfer voor je bijboeken.

Creditcard en bankpas
Controleer vóór je op reis gaat of jouw creditcard/bankpas wordt geaccepteerd op de bestemming (werelddekking). In veel landen heb je bij een creditcardbetaling een bijbehorende pincode nodig.

Bewaar kopieën
Zorg dat je in het bezit bent van belangrijke telefoonnummers en bewaar kopieën van polissen, creditcards en reispapieren. Laat in het buitenland bij verlies of diefstal van waardevolle papieren de politie altijd proces-verbaal opmaken.

All Inclusive formule
De invulling van de All Inclusive formule kan per accommodatie, bestemming en reisorganisatie verschillen. Wanneer je specifieke wensen of vragen hebt over de invulling, dan kunnen wij de mogelijkheden voor je navragen.

Voor- en naseizoen
Afhankelijk van het aantal gasten in een accommodatie, kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten in het voor- en naseizoen niet of beperkt beschikbaar zijn. Dit is ook van toepassing op winkeltjes, restaurants en andere toeristische activiteiten in de omgeving van je accommodatie.

Voordeelkamer
Een voordeelkamer is over het algemeen gelijk aan een standaardkamer, maar is lager in prijs en is beperkt beschikbaar. De ligging, inrichting en/of grootte kan echter afwijken. Ook kan het zijn dat een voordeelkamer geen balkon of terras heeft, of in een bijgebouw is gelegen.

Familiekamer
Een familiekamer kan ook per accommodatie anders zijn; een familiekamer kan bestaan uit 2 aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, een maisonnette, of één grote ruimte.

2-kamerappartement
Een 2-kamerappartement bestaat uit één woon/slaapkamer en één aparte slaapkamer. Wanneer je 2 aparte slaapkamers wenst naast de woonkamer, dan raden wij je aan om een 3-kamerappartement te boeken.

Bouwwerkzaamheden
Wanneer er in de accommodatie bouwwerkzaamheden plaatsvinden die van invloed kunnen zijn op jouw vakantieplezier, dan word je hierover door de reisorganisatie of door ons geïnformeerd. Op overige bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld in de nabije omgeving van jouw accommodatie, heeft de reisorganisatie geen invloed.

Preferenties en essenties
Tijdens of na boeking kun je voorkeuren kenbaar maken, zoals bijvoorbeeld, rookvrije kamer, kamer op de begane grond, kamers naast elkaar en soort bedden (losse bedden of een 2-persoonsbed). De accommodatie bepaalt of jouw voorkeur uitgevoerd kan worden. Een voorkeur kan daarom nooit gegarandeerd worden. Op medische gronden kun je een essentie aanvragen, bijvoorbeeld een aangepaste kamer voor mindervaliden. De reisorganisatie zal proberen om deze essentie in te vullen. Voor het aanvragen van een essentie wordt er over het algemeen door de reisorganisatie kosten in rekening gebracht.

Zwembaden
Het toezicht omtrent de veiligheid in zwembaden zijn in de afgelopen jaren sterk verbeterd. Dit betekent dat kinderen, zonder zwemdiploma of onder een bepaalde lengte, voor sommige glijbanen niet geschikt en verboden zijn. De accommodatie volgt hierin de wettelijk voorgeschreven richtlijnen op. Daarnaast raden wij je aan om uit voorzorg je (kleine) kinderen te waarschuwen om uit de buurt te blijven van afzuigputten en roosters, in het geval van zwembaden waar grote hoeveelheden water met enorme kracht wordt onttrokken aan de baden voor waterattracties.

Informatie tijdens de reis

In- en uitchecken
Over het algemeen geldt de internationale regel dat een kamer tussen 14:00 en 16:00 uur ter beschikking wordt gesteld. De tijd waarop je dient uit te checken ligt tussen 10:00 en 12:00 uur. Op dit tijdstip vervalt ook het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Over het algemeen biedt men een ruimte aan waar je na het uitchecken je bagage kunt achterlaten tot het moment dat je daadwerkelijk vertrekt. Informeer bij de receptie van je verblijf wat de mogelijkheden zijn. Wellicht kun je tegen een kleine meerprijs langer over je kamer beschikken bij een late terugvlucht.

Reisleiding
Wanneer je een bestemming hebt geboekt waar reisleiding aanwezig is, dan ontvang je bij aankomst informatie met contactgegevens van de reisleiding. In veel gevallen heeft de reisleiding vaste bezoektijden in jouw accommodatie die bij aankomst of op het informatiebord in jouw accommodatie kenbaar wordt gemaakt. In noodgevallen of bij klachten dien je altijd contact op te nemen met de reisleiding. Het is niet altijd mogelijk dat de reisleiding je vergezelt naar bijvoorbeeld politie voor aangifte of een ziekenhuisbezoek. Uiteraard zal de reisleiding jou bij problemen zo veel mogelijk proberen te assisteren.

Vertrektijd terugreis
Zorg dat je uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis na gaat of dit tijdstip nog klopt. Als je alleen vervoer hebt geboekt of in een accommodatie verblijft die niet door de reisleiding wordt bezocht, volg dan de procedure die in jouw reisbescheiden staat vermeld.



Ben je op zoek naar een andere vraag? Bekijk onze overzichtspagina: Service & Vragen